Garantia Produselor
SC ELAN MAG & CO SRL isi asuma raspunderea pentru produsele comercializate si ofera garantie acestora, (cu exceptia produselor care fac obiectul unor alte certificate de garantie specifice) in urmatoarele conditii:
CONDITII DE GARANTIE
1.Vanzatorul SC ELAN MAG & CO SRL certifica prin prezenta ca produsele comercializate corespund documentatiilor de executie ale producatorilor, lucru atestat prin certificatele de calitate emise de catre acestia, si corespund normelor europene de calitate conform marcajelor existente pe fiecare produs in parte.
2. Vanzatorul SC ELAN MAG & CO SRL raspunde numai pentru viciile ascunse ale produselor care sunt imputabile producatorului acestora (viciile ascunse care constituie erori de fabricatie, datorate materialelor folosite sau manoperei, care nu au fost cunoscute si nici nu puteau fi cunoscute de catre cumparatorul/utilizatorul Produselor prin mijloace obisnuite de verificare), aparute in conditiile utilizarii lor normale potrivit destinatiei produselor si care fac improprie folosirea lor potrivit acestei destinatii.
3. Garantia se acorda si este valabila numai daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:
I. Garantia se acorda cu conditia montarii produselor intr-o unitate service specializata, autorizata de Registrul Auto Roman potrivit tipului de autovehicul si de lucrare efectuata;
II. Garantia este acordata numai in conditiile in care sunt respectate instructiunile de depozitare, transport, montaj si folosire specifice produsului respectiv, asa cum sunt acestea mentionate in documentatia tehnica intocmita de producatorul produsului respectiv.
III. Garantia se asigura numai pentru produsul comercializat de vanzator si nu include montajul.
TERMENUL DE GARANTIE:
1. Termenele de garantie acordate pentru produsele comercializate de SC ELAN MAG & CO SRL sunt:
I. 24 luni pentru acumulatori, anvelope, alarme auto;
II. 18 luni pentru toate celelalte produse, cu exceptia urmatoarelor categorii de produse: accesorii auto, curele (distributie, transmisie), elemente de aprindere, filtre (aer, ulei, combustibil), becuri, stergatoare parbriz, solutii spalat parbriz, uleiuri, aditivi, antigel, lichid de frana; aceste categorii de produse sunt consumabile si nu beneficiaza de garantie.
2. Termenul de garantie curge de la data inscrisa pe factura de vanzare (data vanzarii). Durata medie de utilizare a unui produs este cu 30 de zile mai mare decat termenul de garantie al produsului respectiv.
3. Pentru curelele si alte componente ale sistemului de distributie se acorda garantie in conditiile specificate in documentatia producatorului, respectiv in limita numarului de kilometri sau a perioadei de timp la care producatorul autovehiculului recomanda schimbarea componentelor sistemului.
4. Pentru produsele care au garantie acordata de producator, cumparatorul / utilizatorul se poate adresa producatorului, in termenul stabilit de acesta si in conditiile mentionate in documentatia producatorului.
PROCEDURA DE FORMULARE A UNEI RECLAMATII:
1.Produsul care face obiectul unei reclamatii in garantie va fi expediat catre SC ELAN MAG & CO SRL la adresa punctului de lucru din Loc Cumpana, oras Constanta, insotit de urmatoarele documente:
I. certificatul de garantie in original, completat integral;
II. copie dupa factura de achizitie de la ELAN MAG & CO SRL;
III. dovada montarii intr-un service autorizat RAR (deviz de lucru care sa contina felul lucrarii, factura pentru prestarea serviciilor, etc.);
IV. copie dupa certificatul de inmatriculare sau dupa cartea de identitate a autovehiculului pe care a fost montat produsul;
V. Nota de constatare tehnica in care se descrie detaliat defectiunea reclamata; nota de constatare tehnica trebuie sa includa rezultatele obtinute in urma diagnosticarii defectiunii realizata prin utilizarea mijloacelor specifice in functie de produs, autovehicul, numarul de kilometrii si data calendaristica la momentul montarii si la momentul constatarii disfunctionalitatii.
2. Lipsa unui singur document atrage dupa sine respingerea cazului de garantie.
3. In cazul in care cererea de garantie este acceptata, vanzatorul va lua una dintre urmatoarele masuri:
I. repararea produsului;
II. inlocuirea produsului;
III. acordarea unei reduceri de pret, raportata la defectiunea constatata;
IV. restituirea pretului, in cazul in care produsul nu este functional si nici nu poate fi reparat.
4. Garantia acopera o valoare maxima egala cu valoarea produsului.
5. (1) In situatia in care persoana care formuleaza reclamatia este un consumator, in sensul prevazut de lege, iar reclamatia care invoca lipsa conformitatii este intemeiata, vanzatorul va repara sau inlocui produsul in conditiile mentionate la Cap. 3 de mai sus.
5. (2) In cazul reclamatiilor privind vicii ascunse, vanzatorul va repara sau inlocui produsul in termen de 15 zile calculate de la data finalizarii expertizei tehnice, conform art. 13 alin. 2 din OG 21/1992 republicata. In orice alte cazuri reclamatia va fi solutionata intr-un termen rezonabil care va fi adus la cunostinta cumparatorului de catre vanzator.
6. In cazul inlocuirii produsului in perioada de garantie se vor aplica urmatoarele reguli: produsul inlocuitor va avea o perioada de garantie egala cu perioada de garantie ramasa pentru produsul initial.
7. In cazul produselor care sunt incluse in categoria OE (“Piese sau echipamente de origine”, astfel cum sunt acestea definite prin Comunicarea Comisiei 2010/C 138/05 - Orientari suplimentare privind restrictiile verticale in acordurile pentru vanzarea si repararea autovehiculelor, precum si pentru distributia de piese de schimb pentru autovehicule), constatarea existentei viciului reclamat se va realiza intr-o unitate reparatoare din reteaua autorizata a producatorului vehiculului respectiv. In acest scop, pentru formularea reclamatiei conform prevederilor de mai sus, produsul nu va fi demontat de pe vehicul, iar cumparatorul va contacta Departamentul Garantii al Vanzatorului la adresa de e-mail: contact@elanmag.ro, in vederea stabilirii etapelor de urmat pentru fiecare caz in parte, in functie de cerintele producatorului auto.
RESPINGEREA CERERII DE GARANTIE:
1. Nu se acorda garantie sau aceasta se anuleaza in urmatoarele cazuri:
I. Produsul nu a fost montat intr-un service specializat, autorizat RAR conform tipului de autovehicul si de lucrare;
II. Produsul prezinta urme de lovituri, zgarieturi, indoituri sau actiunea unor factori externi (straini conditiilor normale de functionare);
III. Produsul prezinta o uzura mai mare decat cea normala;
IV. Produsul se defecteaza in urma unui montaj necorespunzator;
V. Produsul a fost montat intr-un ansamblu cu alte produse defecte sau modificate;
VI. Produsul prezinta deficiente din cauza unui accident de circulatie sau de alta natura (socuri termice, electrice, mecanice);
VII. Defectiunea este cauzata de lipsa verificarilor la timp sau periodice, conform specificatiilor producatorului autovehiculului sau al produsului;
VIII. Nu au fost respectate instructiunile de montare, intretinere, depozitare si manevrare;
IX. Produsele de uzura a caror longevitate depinde de timpul de utilizare a vehiculului;
X. Produsul nu corespunde autovehiculului pe care a fost montat, conform instructiunilor producatorului autovehiculului si/sau a instructiunilor producatorului produsului;
XI. Produsul prezinta urme de deschidere neautorizata sau sigiliile existente au fost indepartate/desfacute;
XII. Defectiunea reclamata este minora, nu afecteaza in mod semnificativ functionarea produsului si nu impiedica utilizarea sa potrivit destinatiei;
XIII. Defectiunea reclamata nu este datorata producatorului sau vanzatorului.
2. Nu se acorda garantie pentru uzura normala a produsului.
3. Nu se acorda garantie, iar Producatorul sau Vanzatorul nu vor fi facuti responsabili pentru defectele produselor sau daunele cauzate de acestea, survenite in urma unei utilizari anormale si/sau neconforme a acestora, cumparatorul fiind tinut sa respecte in mod strict prescriptiile de utilizare si intretinere a acestor produse.